Medicína

Životní styl

Rodina a vztahy

  • Jak hradí pojišťovna brýle pro děti

    Otázka: Při preventivní prohlídce v pěti letech nám lékař doporučil vyšetření u očního lékaře a dcera má skutečně horší zrak a potřebuje brýle. Jak na ně pojišťovna přispívá?

     

  • Orgasmus ženy zvyšuje o 15 procent šanci na otěhotnění

    Odborníci zabývající se lidskou sexualitou dlouho zastávali názor, že ženský orgasmus nemá žádnou důležitou biologickou funkci. Irští výzkumníci ovšem nedávno zjistili, že ženy, které orgasmu dosáhnou, mají o 15 % větší šanci, že otěhotní. Při orgasmu se totiž do jejich těla vyplavuje hormon oxytocin, který mimo jiné stimuluje stahy dělohy, díky nimž se sperma snáze dostane k vajíčku.

  • 80 procent dětí má nedostatek pohybu

    Zhruba 80 procent dětí má nedostatek pohybu. Přibývá zároveň dětí, které tráví více času u počítače nebo televize, což způsobuje problémy s nadváhou. Ministerstvo zdravotnictví pracuje na akčním plánu, který má pohybové aktivity dětí podpořit.

  • Rýma u dětí se může zkomplikovat - Jak tomu předejít?

    Nevítané respirační potíže mohou mít původce v naprosto banálním onemocněním – rýmě. Pokud děti ještě neumí smrkat, nedostanou hlen ven z nosu a nachlazení je může trápit delší dlouhou dobu.  Jak rýma vlastně vzniká? A jak zabránit komplikacím?

     

  • Jak se bránit šikaně

    Záměrná snaha někomu ublížit neboli šikana je zejména mezi dětmi noční můrou každého rodiče i učitele. Rodiče se bojí, že nedokáží své dítě ochránit a pedagogové doufají, že se tento negativní fenomén právě jejich třídě vyhne. A není se čemu divit, dle Česká školní inspekce se šikana týká minimálně 30 % škol. Každý pátý školou povinný setkal ve škole s fyzickou šikanou a více než polovina dětí (59 %) byla šikanována slovem svého spolužáky nebo spolužačky.

  • Roste vaše dítě správně?

    Růst je jednou ze základních vlastností všech živých organizmů a jedním z hlavních projevů života vůbec. Tělesný růst v užším slova smyslu, tedy zvyšování tělesné výšky, provází lidského jedince od početí až po ukončení dospívání.

K zamyšlení

  • Jak poznáte, že máte zpomalit?

    Přesčasy v práci, domácnost, péče o děti, konflikty - to vše z vás dokáže vysávat energii. Průzkumy dokazují, že stres může přispět k vážným onemocněním, srdečním problémům, depresím a k obezitě. Proto je důležité naslouchat svému tělu a zpozorovat včas varovné signály, které k vám vysílá.

     

  • Jedno procento Čechů trpí schizofrenií

    Zhruba každý stý člověk v Česku trpí schizofrenií. Je to kolem 100.000 obyvatel. Četnost výskytu choroby se v jiných zemích neliší. Díky lékům a terapii většina pacientů dokáže nemoc zvládnout a vést běžný život.

  • Proč zdravotnický personál nechce pracovat v nemocnicích

    Nespokojenost s fixní částí své mzdy či platu, nedostatek personálu kvůli přetížení sester byrokracií, nevyužitý potenciál sester v lůžkové péči a upřednostňování některých zaměstnanců podle sympatií vedení - to jsou nejčastější problémy, které odhalil dotazník, jenž zveřejnilo začátkem ledna ministerstvo zdravotnictví. Vyplnilo jej přes 15.000 lidí, nejčastěji všeobecné zdravotní sestry s praxí přes deset let. Zhruba 40 procent zdravotníkův dotazníku uvedlo, že  plánovalo v příštích 12 měsících  odejít ze zaměstnání.

  • Novoroční předsevzetí jinak aneb Nemysleme pouze na sebe

    Nový rok je tu a s ním i novoroční předsevzetí. Většina lidí chce hubnout, začít sportovat, vydělat víc peněz či cestovat. Co kdybyste mezi letošní novoroční předsevzetí zařadili velkolepé předsevzetí, že pomůžete zachránit svět?

     

  • Buddhistická léčebná báseň pro mír a celkové zdraví

    Tato báseň pochází od starodávného indického náboženského vůdce Atisa z 11. století.

     

  • Odzvoní firemním večírkům?

    Většina firem i zaměstnanců má ráda vánoční firemní večírky. Přesto podle průzkumu konzultační agentury Shine Workplace Wellbeing by si 74 % pracovníků raději místo večírku vybralo benefity pro zdraví a psychickou pohodu - tzv. wellbeing benefity.

Doporučujeme

  • 11 neinvazivních přírodních terapií účinných jako léky

    Portál greenmedinfo.com se snaží shromažďovat recenzované publikované výzkumy z biomedicínských časopisů, které naznačují, že existují terapeutické akce od chůze po jógu, dietní změny a cvičení, které jsou přinejmenším stejně účinné a často nadřazené konvenčním lékům. Ne vždy potřebujeme něco užít, abychom stimulovali vrozené sebe-léčebné schopnosti našeho těla. Neinvazivní terapie - včetně toho, že neděláme nic - může též v některých případech dosáhnout příznivých výsledků:

  • Deset pravidel sjezdovek

    Na 33 procent všech rekreačních lyžařů a snowboardistů v rakouských Alpách nemá ani ponětí o tom, že na sjezdovkách existují nějaká "pravidla provozu". Tomu odpovídá také každoročně rostoucí počet zraněných, jenž se v posledních letech vyšplhal na 60.000 těch, kteří museli být ošetřeni v nemocnici.

  • Pokrmy, které vás udrží přes zimu v kondici - Pohanková snídaně

    V tomto seriálu vám budeme přinášet recepty, které jsou vhodné do chladného zimního období. Dodávají velké množství vitamínů, minerálů a celkově posilují obranyschopnost organismu. Budeme vybírat recepty bez obsahu lepku a mléčných výrobků, jež v zimě přispívají k zahlenění organismu.

  • Trávení, imunitní systém a mukopolysacharidy Aloe vera

    Špatné trávení vede ke dvěma primárním problémům:
    1. Potrava není odbourána na základní stavební součásti nutné pro tělo k vlastní obnově a k tvoření energie pro metabolismus. Na buněčné úrovni nejsou toxiny odstraňovány z buněk, do buňky se nedostává dostatek živin a není tvořeno dost energie pro fungování buňky. To postihuje všechny buňky včetně buněk imunitního systému jako jsou bílé krvinky, které mají nedostatek paliva a kyslíku k vykonávání své normální funkce.

  • Pokrmy, které vás udrží přes zimu v kondici - Zimní salát z červené řepy a kysaného zelí

    V tomto seriálu vám budeme přinášet recepty, které jsou vhodné do chladného zimního období. Dodávají velké množství vitamínů, minerálů a celkově posilují obranyschopnost organismu. Budeme vybírat recepty bez obsahu lepku a mléčných výrobků, jež v zimě přispívají k zahlenění organismu.

  • 10 tipů pro zahřátí

    Nepropadejte smutku, že jsou teplo i slunce pryč. I během sychravých dnů si můžete užívat, chodit na procházky, rozproudit krevní oběh a prohřát organismus. Odborníci vám poradí, jak na to!