Reklama

Reklama a její vliv na děti

Jitka (Čt, 6. 1. 2005 - 13:01)

Kokrouci, ja bych reklamu jako nejake priserne zlo pro deti nevidela. Je komponovana tak, aby ji pochopili i dospeli nejnizsi inteligence - proste, jednodusse a poutave. Proto tak moc oslovuje i deti. Taky mam neter a synovce, kteri se radi divaji. Jsou mali a reklamu chapou jako kratke pohadky. A ja mam svou vlastni zkusenost - jeste za hluboke totality se k nam domu, uz ani nevim jak, dostala kazeta plna nahranych francouzskych reklam. S brachou jsme se na ni roky divali porad dokola. Ale ne proto,ze bysme chteli ty veci, ktere se tam objevovaly. Byla to proste zabava a dodnes si na nektere z nich vzpominam. Treba reklama na toaletni papir, kde hlavni roli hralo stenatko. Nebo skritci, kteri vyskocili z baleni syru. No, a zadnou ujmu jsem neutrpela. Podle me jsou daleko nebezpecnejsi pro deti americke filmy a pohadky, kde je normalni zabijet, mucit.

Klara (St, 5. 1. 2005 - 22:01)

Souhlasím.Moje děti se z reklam "vyléčily" celkem snadno. Prostě zjistily,že reklama lže. Že ty bonbóny ve skutečnosti nejsou tak úžasný, hračky jsou nekvalitní atd.Dnes je to trochu složitější s tím značkovým zbožím. Aby měly ve škole klid,nemůžou chodit ve věcech od Vietnamců.

Bára (St, 5. 1. 2005 - 16:01)

K tomu abys neměl televizi, se nemusíš stěhovat do lesa. Stačí ji prostě nemít!!!Já ji nemám a nijak mi nechybí. Ani nevím, kdy bych se na ni vlastně dívala...

Rob (Po, 24. 11. 2003 - 22:11)

Údajně je zakázáno vsunovat do reklam podprahové informace, i když v dnešním světě se nedá věřit ničemu. Druhá věc, naprostá většina reklam je dělaná profesionálně, profíkama (tím myslím psychology a podobné profese) a na efekt. Jsou dávány cíleně do takových programů, na které se dívá cílová skupina. A není proti tomu účinná obrana. Teda je, ale asi moc těžko realizovatelná - odstěhovat se do lesa, nemít televizi a žít jako poustevník.

Adéla (Po, 24. 11. 2003 - 20:11)

S mojí sestrou, která má dvě malý děti okolo tří let jsme se shodly, že zřejmě bude pravda, že do těch reklam cpou nějaký "podprahový signály", tj. věci, který člověk normálně nezaznamená, ale ovlivňujou jeho podvědomí. A děti jsou na takovéhle věci určitě citlivější než my otupělí dospělí. Jinak si neumím vysvětlit, proč na ty reklamy tak reagují! Strnou a civí a nic jiného je v tu chvíli nezajímá. Přitom v nějakých dvou třech letech zřejmě moc nerozumí, o co tam jde. Nerozlišujou modely aut a druh šamponu.... Myslím, že reklamy jsou pěkný svinstvo, manipulace s lidma.

kokrouč (Po, 24. 11. 2003 - 14:11)

Neteře mám dvě, jedné je 12 a druhé 2 roky. Shodou okolností, každá je z jiné větve rodiny, jsem je tento víkend viděl obě a to, co jsem zaregistroval mi vyrazilo dech. Ta dvouletá je na reklamy tak vysazená, že kolem ní musí být naprostý klid a ona není schopná se ani pohnout. A když náhodou má jíst nebo něco, tak vříská, že bych jí osobně naplácal. Tady to někde začíná.Z hovoru s tou starší jednoznačně vyplynulo, že svůj další život vidí strávený při nákupech a lovu kluků. Úplně živě se mi vybavila reklama, kterou jsem popisoval. Je mi z toho divně.Včera odpoledne na Impulsu - Maminko, sněží !Kdepak miláčku, to se Ježíškovi roztrhl pytel se simkartami.Zlatý pan Vajíčko !

Rob (So, 22. 11. 2003 - 09:11)

Je mi líto, že musím reagovat takto, ale ono to jinak nejde. Poslední dobou si v různých diskuzích všímám, že si lidé pořádně nepřečtou co píší ti ostatní a potom píší o "voze". Viz Lada - rubrika je nazvaná Reklama a její vliv na děti, kokrouč svůj příspěvek tímto směrem napsal a nakonec se dozví, že on sám se na ně nemá dívat.Kokrouči asi chápu Tvé pocity a myslím si, že reklama zaměřená na děti je velmi účinná, bohužel v naprosté většině případů opačně než bych si přál. je zajímavé, že řada pozitivních kampaní (třeba proti kouření, domácímu násilí ap) buď stojí za houby nebo moc není vidět. Asi peníze. Můj názor je, že je to dáno i sociálním prostředím a klimatem ve společnosti. Hlavní ideový proud nám neustále ukazuje, co všechno člověk musí mít, aby byl "IN". A tomu se těžko odolává. A v některých příspěvcích ve fórech je vidět, že názor, že pouze mladý, dynamický, zdravý, značkově oblečený, sebevědomý člověk má právo na úspěch. Možná tím, že ještě pamatuji reklamy na nové lokomotivy ze Škodovky, případně na mostní konstrukce mám tento názor. Trochu jsem myšlenkama odbočil, ale závěrem chci říci, že některé reklamy jsou v rozporu s mým vnitřním kodexem.

Radka (So, 22. 11. 2003 - 00:11)

Samozrejme, ze reklama muze mit katastrofalni dusledky. O tom snad ani nemusime diskutovat. Nemusi to byt ani primo reklama. Staci televizni vysilani jako takove. V televizi je medializovano spoustu hlouposti a ovlivni to velky pocet lidi.

lada (Pá, 21. 11. 2003 - 22:11)

Kokrouči, ty se díváš na reklamy?A co z toho máš?Já reklamy zásadně nesleduji, neb mi připadají stupidní. Nebo alespoň vypnu zvuk u televize, abych nemusela poslouchat ty nesmyslné řeči a třeba si začnu číst.Zkus to taky a nebudeš mít výše uvedené problémy.Ahojky.

kokrouč (Pá, 21. 11. 2003 - 21:11)

Zejména v předvánočním období máte pocit, že vám někdo nějakou reklamu strčí do kapsy i na záchodě.Zajímalo by mě, co si myslíte - v TV teď běží reklama na nějaké panenky, které nejprve jdou nakupovat a potom to nějak hodlají ukázat klukům. Ne ty nákupy, samozřejmě.Jaký třeba tato, nebo jiná, reklama může mít vliv na dvanáctileté dítě ? Troufnete si to někdo odhadnout ?Reakci mojí takto staré neteře si zatím nechám pro sebe.

Reklama

Přidat komentář